Jestli jste četli předchozí úvahu web.litterate.cz/...,
možná jste si pomysleli, že přeháním. Opak je bohužel pravdou. Nyní si pojďme stručně připomenout, čím naše školství po r. 1989 prošlo, a co dalšího je v plánu:
1. Pluralita ve školství, změny v oblasti řízení a financování
Po r. 1989 nastoupila éra "plurality" ve školství, která se ve výsledku stala synonymem chaosu. Vedení základních škol bylo vloženo do rukou obcí – ZŠ nyní řídí 2 635 obcí-zřizo/.... Střední a vyšší odborné školy řídí kraje a vysokoškolské vzdělávání si ponechal v gesci stát. MŠMT dnes řídí ZŠ pouze nepřímo prostřednictvím metodik a (Bože, zač nás trestáš?!) neziskových organizací. Obsah výuky byl dán na pospas, pardon – do kompetence, 2.635 zřizovatelům a 4.238 prý na ničem a nikom nezávislým školám. No, není to pokrok?
2. Zánik učňovského školství aneb Jak se z národní chlouby stala atrapa
Učňovské školství vzalo za své společně s pomalu a něžně vražděným národním hospodářstvím (Kill me softly, please) v 90.+ letech. Vlastnictví podniků se přesunulo od "neschopných” k výkonným, a ti se o nás efektivně postarali. Zrušili všechno, co fungovalo. Řemesla jsou dnes už téměř mrtvým pojmem, ale zato počet absolventů rozličných nových (pseudo)oborů utěšeně nabobtnal. A tak se národ, dříve proslulý zlatými ručičkami svých synů a dcer, stal rukojmím fachmanů ze zahraničí. A živi budeme z čeho?
3. Inkluze
Další ránu z nemilosti našemu školství i naší budoucnosti zasadila inkluze. Geniální nápad, jak ublížit všem – handicapovaným, i talentovaným dětem. Přizpůsobením výuky nejslabšímu článku poklesla nejprve pozornost, a posléze i zájem žáků o cokoliv. Výsledky na sebe jistě nedají dlouho čekat.
4. Strategie 2030+, "Wellbeing" a snižování objemu učiva
Klíčový dokument pro rozvoj vzdělávací soustavy České republiky Strategie 2030+ pracuje s konceptem tzv. wellbeingu u žáků i učitelů, tedy přeloženo z angličtiny s "pohodou a klidem" (k lepším zítřkům, jak jinak). Žáci se musí za každou cenu cítit dobře. Namáhání mozku je frustruje, a tudíž – zakázáno budiž! Přetěžovat informacemi? Vyloučeno! A tak pomalu zrušíme známkování, vypustíme matematiku, fyziku,... A živit ta děcka jednou bude kdo?
5. Místo znalostí "kompetence" aneb "ptačí jazyk” v praxi
Místo na znalosti má být větší důraz kladen na "kompetence/.... A jaký potenciál v sobě toto slůvko skrývá? Vpravdě přitažlivý (obzvlášť pro lenochy 😊): méně učiva, méně domácích úkolů, a tedy i disciplíny, ale zato více nezávazného tlachání o "kompetencích” místo známek, které hovoří jasnou řečí. No nekup to!
6. Snižování počtu škol a zvyšování počtu žáků ve školách
Tvůrci novely školského zákona se sice dušují, že slučovat se bude "jen" v oblasti řízení, ale... známe to! Rýsuje se nám tu takový pěkný, kulaťoučký Overton (Overtonovo okno). V další etapě totiž k rušení menších škol dojde (jako vždycky). A navíc v duchu hesla: "Dvě mouchy jednou ranou!" zatlučeme další hřebík do rakve už beztak skomírajícího venkova. V centralizovaných městských obrškolách totiž snadněji prosadíme "jedinou progresivistickou pravdu". Rovněž výrobní proces "ovčana" se zásadně zjednoduší. Proč? Méně škol – to je i méně "těch správných" kádrů potřebných do vedení. Proces urychlíme, a ještě i ušetříme!
7. Příště: Sexuální "výchova". LGBT a gender.
Jak vidno, salámová metoda zafungovala perfektně. Školství bylo roztřískáno na padrť, a prošlo to skoro bez povšimnutí. Teď sklízíme trpké plody našich dřívějších rozhodnutí. A proč jsou trpké? Protože jsme nevěřili těm, kteří kdysi bili na poplach. Přitom ale na stejné hrábě šlapeme znova a znova. Letos začalo MŠMT "najednou" tlačit na zavedení sexuální výchovy. Téma je obludné. Metodika zarážející. Cíle jasné. A lidé tomu zase nevěří. Někteří z nás opět bijí na poplach. Uslyší nás někdo? Nevíme, ale zkusit to musíme. Tak zase příště.
==========================_JÁ SICE NEZNÁM OBČANSKOU INDENTITU TOHOTO TVORA PSYCHOPATA ČI PSYCHOPATKY
ALE ZA TO VÍM, ŽE SE POCHYBUJE NA INTERNETU JIŽ DLOUHO A JE ZAJIMAVÍ,
_ŽE ONU INKLUZI KTEROU DNES KRITIZUJE A KRLEVAČNĚ PROTI BOJUJE
TAK TEN SAMÝ NEBO SAMÁ _KRVELAČNĚ PROPAGOVALA INKLUZI PŘED DESETI LETY
_NEMUSÍTE MI VĚŘIT, ALE TAK TO JÁ,
JÁ VÍM, JAK TO JE.
_NEMUSÍTE MI VĚŘIT, ALE TAK TO JE._
ĎÁBEL SPŘÁTÁ SLOŽITÉ PLÁNY, TEDY JE UPLNĚ NORMÁLNÍ , ŽE NĚCO PROPAGUJE, ABY TO PAK ZESMĚTNIL
_KDYBY NĚKDO PŘED DVACETI LETY PROPAGOVAL VÍCE DOMÁCÍCH ÚKOLŮ , TAK BY TO NEZMĚLO TAK PŮSOBIVĚ, JAKO DNES, KDYŽ NEJPRVE ODLOUSÍ LGBT
S_ODSOUDÍ
INKLUZI
A PAK TEPRVE PROPAGUJE VÍCE DOMÁCÍCH ÚKOLŮ
TEDY JDE O TO, SI VYTVOŘIT AURU SPRÁVNÉHO _NĚKOHO
KDO MÁ VŽDY PRAVDU
VIZ AURA JAROMÍRA SOUKUPA
KTERÝ Z POČÁTKU ŘÍKSL DOBRÉ VĚCI
VYTVOŘIL SI AURU NĚKOHO
KDO MÁ VŽDY PRAVDU A KOMU LIDÉ VĚŘI
A PAK UŽ VALIL PROPAGANDU,
VŠICJNI SI NECHCE_=
VŠICHNI SI NECHTE PÍCHNOUT COVID VAKCÍNU! I TEN, KDO COVID UŽ JEDNOU MĚL Q BYL V POHODĚ, MUŽE PODURHÉ UMŘÍT! VŠIHNI SI TO NECHTE PÁCHNOUT!
_PÍCHNOUT!
_JAROMÍR SOUKUP VELMI TVRDĚ PROPAGOVAL COVID VAKCÍNY A VYUŽIL K TOMU AURU SPRÁVNÉHO ČLOVĚKA ,KDYŽ ZE ZAČÁTKU KDYŽ V TELEVIZI ZAČÍNAL ŘÍKAL SPRÁVNÉ VĚCI A ZAČAL SE LIBEM LÍBIT.
_A PROTOŽE ZE ZAČÁTKU ŘÍKAL SPRÁVNÉ VĚCI, TAK MU LIDÉ VĚŘILI A NECHALI SI TU SRAČKU COVID VASKCÍNU PÍCHNOUT!
_PŘESNĚ TAKOVÝTO JAROMÍR SOUPU:JAROMÍR SOUKUP
JE TEN NEBO TA KŘIK DUŠE